若手研究者育成プロジェクトワーキングペーパー

ホーム > 若手研究者育成プロジェクトワーキングペーパー

若手研究者育成プロジェクトワーキングペーパー

No.38 英語の語彙指導を心理学の視点から問い直す: -指導実態の解明と新たな実践の提案-

2021.06.25

Download PDF

内田 奈緒

Reconsidering English Vocabulary Instruction from a Psychological Perspective:

Investigation of English Teachers’ Instruction and Suggestion of a Practice

Nao Uchida

April, 2021

>>Read more…

No.37 情動的落涙傾向が高い個人の泣き場面と内的状態

2021.06.25

Download PDF

 

石井 悠紀子

Crying Situations and Internal States of Individuals with a High Crying Proneness

Yukiko Ishii

April, 2021

>>Read more…

No.36 「教育とエビデンスの関係」の検討: 教師が「明証性」を付与するプロセスに着目して

2020.06.10

DownloadPDF

鈴木繁聡

Reviewing the Relationship between Education and Evidence:

Focusing on the Process How a Teacher Finds “Evidence”

Shigesato Suzuki

April, 2020

>>Read more…

No.35 イギリスの歴史教師の教科書活用実態に関する調査研究: -中等学校第8学年を事例として-

2020.06.10

Download PDF

 

菅尾 英代

How do history teachers in England use a history textbook?:

An exploratory case study of a Year 8 classroom.

Hideyo Sugao

April, 2020

>>Read more…

No.34 道徳教育における評価の問題と他者の位置付けを考える -ジュディス・バトラーの「説明」概念に着目して-

2020.05.28

DownloadPDF

 

西村文吾 樋口大夢 川上英明 中森千裕 田邉尚樹

Thinking the Evaluation and others in Moral Education:

Focusing on account in Judith Butler

Bungo Nishimura, Hiromu Higuchi, Hideaki Kawakami, Chihiro Nakamori and Naoki Tanabe

April, 2020

>>Read more…

No.33 教師の深い省察を促す授業研究方法の提案 ―授業分析をエビデンスとした教師と研究者の協同省察―

2020.05.28

Download PDF

 

木塚 誉貴 ・星 瑞希・有井 優太・松村 一太朗

A Suggestive Research of Lesson Study Methodology for Teacher’s Deeper Reflection by Using Lesson Analysis as Evidence:

Cooperative Process between Researchers and Practitioners

Yasutaka Kizuka,Mizuki Hoshi,Yuta Arii and Ichitaro Matsumura

April, 2020

>>Read more…

No.32 教育における「言葉を使って考えること」に関する説明

2020.05.28

Download PDF

 

朴惠・名倉早都季

Explanations of Thinking Using Language in the Field of Education

Hui Piao and Satsuki Nagura

April, 2020

>>Read more…

No.31 「教育とエビデンス」論議の構成要件解明のための 教育思想史的研究 ―ペスタロッチとモンテッソーリの幼児教育思想に着目して―

2019.05.24

 

Download PDF

 

 

松井健人・原田拓夢

A Historical Study of Educational Thought to Elucidate Foundation of ‘Discussion on Education and Evidence’

Kento Matsui and Takumu Harada

April, 2019

>>Read more…

No.30 実践者と研究者の協働による教材開発場面で活用される エビデンスやリソース

2019.05.24

 

 

Download PDF

 

三野宮 春子

Evidence and Resource Utilized in Material Development by Practitioners and Researchers

Haruko Sannomiya

April, 2019

>>Read more…

No.29 A Philosophical Study on Evidence-based Education and “Subjectification” Exploring a New Conception of Citizenship Education in an Age of Measurement

2019.05.24

Download PDF

 

 

 

川上英明

A Philosophical Study on Evidence-based Education and “Subjectification”
Exploring a New Conception of Citizenship Education in an Age of Measurement

Hideaki Kawakami, So Fujieda, Naoki Tanabe, Hiromu Higuchi, and Yu Iwase

April, 2019

>>Read more…